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Vie étudiante
Publié le 25 octobre 2021 | Mis à jour le 25 octobre 2021
Projet BilBio Bilinguisme et biographie langagière
Mots clés : Biographie – Répertoire linguistique – Exposition – Evaluation – Questionnaire. Responsables : Agnès Witko (DDL), Cathy Cohen (ICAR) Anna Ghimenton (DDL) ASLAN financial support : 3 845€
La journée d’étude BilBio vise à mettre en avant le rôle central que joue la biographie langagière d’un enfant afin de connaître des facteurs du vécu langagier d’une famille, et de tenir compte des répertoires linguistiques de ses différents membres. Mieux appréhender le ressenti ou le vécu produit par le fait de parler et/ou comprendre différentes langues depuis la naissance, ou depuis l’enfance permettra de mieux évaluer le langage d’un enfant si nécessaire.
The aim of the study day is to highlight the central role played by a child’s language biography in order to understand the factors of a family's language experience and to take into account the linguistic repertoires of its various members. A better understanding of the feeling or experience of speaking and/or understanding different languages since birth or childhood will allow a better assessment of a child's language if necessary.
The aim of the study day is to highlight the central role played by a child’s language biography in order to understand the factors of a family's language experience and to take into account the linguistic repertoires of its various members. A better understanding of the feeling or experience of speaking and/or understanding different languages since birth or childhood will allow a better assessment of a child's language if necessary.